mandag den 30. januar 2012

The price is right????

Jeg vil started med at sige, dette KUNer noget jeg undrer mig over, og er ikke anklage mod nogle

3500 for en blanding og beløbet kan nemt komme endnu højere op, og så begynder jeg at tænke......

Med den nye hundelov, er selv blandinger ikke sikre. Folk har en tendens til at glemme, at der også er langhårede hunde på den liste, samt at selvom hunden er lille, kan den sagtens indeholde listehund
Vi kan jo hurtigt blive enige om at politiet DESVÆRRE ikke gør deres arbejde, men istedet gør det ud fra fordomme og uvidenhed, men det er sekundært..... det jeg ikke forstår er priserne på hunde.....

Jeg elsker alle hunde uanset race,blanding mv, men jeg synes folks kritiske sans er fløjet ud af vinduet.
Hvor mange der sælger undersøger deres hunde for sygdomme?
De fleste racer har en del genetiske sygdomme, som måske ikke ses i forælderen, men det kommer så til syne i hvalpen.....
Hvis det 2 forældre med genetiske sygdomme, som ikke er synlige, så risikerer man hvalpe, der ikke får et langt liv
Dette gælder både blandinger og racehunde

Vedr racehunde, er standarderne desværre designet sådan , at det ikke giver raske hunde.
Fladnæsede hunde som fx fransk bulldog,engelsk bulldog mv er specielt udsatte
Hvordan kan man synes det er i orden at avle på hunde, der har vejrtrækningsbesværligheder og hvor visse ovenikøbet skal have kejsersnit,fordi racen er avlet så meget ud af proportion, at de ikke kan føde selv???

Så kigger man derefter på priserne, og JØSSES ALTSÅ

Jeg kan forstå hvis man vil have dækket sine udgifter mht chip vaccination mv, men at forvente mange tusinde for et mix.... så vil jeg hellere have en hund fra Dyreværnet må jeg indrømme

Det er jo totalt urealistisk at forlange fx 7000 for et mix, eller hund uden stamtavle, og i øvrigt synes jeg også priser på stamtavle er lettere ude af proportioner..
Det er en HUND for dælen......

Mens vi er ved priser, så forarges jeg også over dem der skal af med  deres hund hurtigst muligt, eller den aflives,men samtidigt forlanger 5000 for den....
begrundelse:hvis folk kan betale så får hunden et godt liv
Sikke noget sludder at sige!
Hver dag vanrøgtes hunde på den ene eller anden måde, og det er altså også dyre hunde!
Mener disse folk at fx paris Hilton er en god hundeejer? Hun bruger dem som assecories, ikke andet og hun har da penge.....

Det var bare lidt jeg havde i tankerne, når jeg ser salgsannoncer........
Blanding garanterer ikke sygdomsfri

Stamtavle garantere ikke sygdomsfri

At man har penge garanterer ikke hunden får det godt

At man er kernefamilie garanterer ikke hunden får det godt

Vil man sin hund det godt, undersøg familien, se hvor de bor, og sørg for en ontrakt i tillfælde af det går galt, så du kan få hunden tilbage


Ingen kommentarer:

Send en kommentar