lørdag den 21. januar 2012

amatører vs professionelle

Ihhhh jeg er bare SÅ imponeret over alle de hjælpsomme mennesker på Hundegalleri ,også kaldet HG, der bare ved sååååå meget...her er et lille udpluk i hvad de er supergode til

1.Hvis din hund er alvorligt syg, behøver du slet slet ikke gå til dyrlægen..
Du laver bare et opslag på HG, og straks kommer folk med gode råd

2.Har du adfærdsproblemer med din hund, behøver du slet ikke kontakte en træner eller andre der er uddannet inden for hundeverdenen vedr adfærd mv
Du skriver problemet på HG, og straks er der bare så mange gode råd

3.Hvis du har en blanding, eller hund uden stamtavle, behøver du ikke at kontakte en, der er uddannet med race som speciale
På HG ved de lige præcist hvad der er i hunden, og endda bare ud fra et billede

Ja hvis du ikke har fattet det endnu, så er ovenstående ret ironisk......

1 hvis din hund er syg,  tager du for dælen da til dyrlæge!
Hvis dit barn er syg eller du er, skriver du så til en brevkasse eller går du til lægen???

2. Hvis din hund har adfærdsproblemer, er det ofte fordi du som ejer har fejlet, og derfor har du brug for at en professionel ser på din træning
Det dur altså så ikke at spørge en med et weekendkursus i tasken. Det skal være en der vitterligt ARBEJDER med adfærd til dagligt
Ved selv at fortsætte ud fra "gode råd" kan du forværre hundens tilstand, da hver hund er individuel, og derfor skal have individuel træning

Giver jeg gode råd ? ja ud fra egen erfaring, men jeg understreger HVER GANG at de skal kontakte en adfærdsbehandler, for det der virker på min hund, virker måske ikke på deres

3. Hvis du skal have racebedømt din hund, så gå til en professionel!
Man kan IKKE dømme en hunderace ud fra et billede, men inde på HG sidder der såkaldte selvproklarmerede eksperter, der kan gøre ting værre, og som desuden har en tendens til at hetze olk
Således er enhver blanding en listehund i deres øjne!
Min egen har nogle endda derindefra, dømt til at være en listehund.
Rent faktisk skrev de, at jeg helt sikkert var en af dem der havde en listehund, købt efter lovens tilblivelse, for sådan en person var jeg......... som sagt helt sikkert endegyldige sandheder der kommer ud af deres mund...

Hundegalleri er godt som underholdning, men søger du noget med FAKTA og professionel hjælp, er det nu engang ikke hos dem du skal spørge!
Der er en grund til at man går til professionelle
De VED hvad de taler om



Billedet er min hund, som de mener er en frådende forbudt hund efter at have set et billede, for så dygtige er de

11 kommentarer:

  1. Super godt skrevet :-)

    SvarSlet
  2. Jeg blev smidt ud af HG fordi de var sikker på min dreng på 1 år er amstaff, øhm nej han er cain corso blandet med labrador...

    SvarSlet
  3. De er så langt ude på den underlige side.

    SvarSlet
  4. Du elsker HG, det ved alle da ;) Jeg har en profil derinde, men har ikke kunnet oprette hund, har skrevet det jeg mener er nødvendigt (bedømt udfra andre oprettede hunde), og har lagt billeder ind, 5 stk. men næh. Sgu noget spøjst noget med, at man ikke kan oprette sin hund med mindre andre brugere på en eller anden måde stemmer en ind. men nå, jeg bruger siden til det jeg skal bruge den til, og tager det ikke så seriøst, men ja, der fandeme nogle "kloge" folk derinde, og nogle fordømmende, selvhøjtidelige fjolser. Dem bruger jeg ike min tid på. Tjekker bare SBT ting ud derinde.Og, ja, ovenstående anonym: du er da så blevet offer for nogle meget kloge hunde-eksperter, som kan bedøøme race udfra foto. Håber sgu ikke nogen af dem er ansat ved politiet som bedømmer af ulovlige hunderacer, haha.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg elsker hg for underholdningen :P men seriøst så finder jeg det faktisk farligt at de udgiver sig for at være eksperter derinde.......

      Slet
    2. Er det derfra Vibeke K. har alle sine facts???? loooooooooooooooooooooooooooool

      Slet
    3. hehe det kan være de har indgået et indbyrdes samarbejde hahahaa

      Slet
  5. Tror muligvis at politiet har HG som partner...
    Primært fordi politiet også kan spotte hvilke racer der findes i hunde...bare ved at se på den....

    ^^ironi kan forekomme^^

    SvarSlet
  6. 1. Hvorfor skal folk, som giver råd, være dem der bliver udskældte? Hvorfor ikke dem, der bruger tid på at skrive på HG i stedet for at kontakte dyrlægen? Og de fleste råd plejer mere eller mindre høfligt at være "gå til dyrlægen".
    2. De fleste anbefaler også at kontakte en adfærdsbehandler, og giver råd man kan prøve mens man venter. Og igen, hvorfor skælder du dem, der giver råd ud, i stedet for at fokusere på de båtnakker, som vil spare penge og i stedet for beder tilfældige mennesker på et forum om råd?
    3. Der er mange selvbestaltede raceeksperter, og det er brandhammerærgeligt. Det har du ret i. Men det er yderligere mit udsagn, at der ikke en skid findes raceeksperter, andet end personer med en kittel og et DNA-kit.

    SvarSlet
    Svar
    1. har du læst de råd??? har du læst deres kommentarer vedr racer?ALLE hunde med muskler er ulovlige i deres øjne, og de sidder og udtaler sig
      de fleste anbefaler ikke adfærdsbehandler jeg kan også læse... de tror de er trænere, helt uden tanke for det individuellle i hver hund

      selvbestaltede raceeksperter sidder på HG. du kan IKKE dømme en race konkret ud fra et billede

      som jeg siger så har hghøns stemplet MIN hund som listehund i en debat, og oveni skrevet jeg var en af de tosser der videreformidlede dem og helt sikkert var det en ulovlig hund jeg havde
      de høns er så dem der konsekvent tror de er træner,adfærdsekspert og raceekspert

      skriver du til ude og hjemme hvis du opdager en knude i dit bryst? eller tager du til lægen?

      Slet