torsdag den 15. december 2011

Sandheden er derude

muskelhunde
Der er ingen tvivl om at debatten bølger lystigt derude, specielt nu hvor virkeligheden banker på, og hvalpe landet over aflives. Ikke pga aggression,sygdom eller andet,men simpelthen pga af deres race, eller sommetider mangel på bevis af samme. Dette har ført til mange debatter, og desværre er det tit at det ikke er sagligheden der står øvers. Jeg giver jer her blot et lille udpluk af hvad vi skal høre på i disse debatter
Sætninger som-hold danmark rent..... skyd en kamp/muskelhund...
-En sød muskelhund er en død muskelhund.
-Vil man have den slags hunde må man flytte til et andet land, så er man ikke velkommen i Danmark.
-I stedet for at kremere de mange muskelhunde, bør der oprettes et muskelhunde-slagteri, der kan sælge det sikkert nærende og kraftige muskelkød til hundemadsfabrikker...
- Tænkte, hvis der er 40000 af disse dræberhunde i DK, og man afliver 1000 om dagen så er de væk om 40 dage, og hvis dyrlægen nægter, skal han fratages retten til at være dyrlæge til evig tid og mindst 30 dages fængsel.Men ellers kan vi jo selv gøre det, DF har givet grønt lys, så frem dolken og dræb disse dræbermaskiner....Jeg har altid min dolk med, heller dræbe 20 for meget, end en for lidt..
-Ejerne skal dø, sammen med deres møghunde- Læste at i USA, har de ligefrem spist små babyer, så DRÆB dem, DF har givet grønt lys :)
-Tabere har taber hunde.
(fra charlotte fabis noter)
Oven i det, så oplever jeg ofte i debatter at selvom man sidder og netop underbygger at hundene ikke er mere aggressive end andre, de ikke har et såkaldt dræbergen og meget mere, så fejes dette af bordet med begrundelsen at de jo får penge for det og derfor kan de ikke være troværdige. Vi taler her om højt ansete forskere,institutter,eksperter og meget mere, men de mener så istedet at medier er en solid kilde? Hvis jeg skal undersøge et emne uanset hvad så vil jeg absolut ikke bruge medierne ,men derimod bundsolidt research, eksperter,forskere og meget mere, men folketinget er jo også et lysende eksempel på, at de heller ikke bruger disse værktøjer
slap af
Så hvad skal man gøre for at blive hørt? Jeg foretrækker selv at være sober i dialoger,men desværre er der flere og flere såkaldte trolls involveret, der kun er ude på 1 ting. At sobetere og ødelægge de dialoger der nu findes ved ofte personlig tilsvining. Jeg selv har efterhånden et ret flot lager af dem,som jeg har screensavet, og gang på gang undrer jeg mig over at voksne mennesker kan være så modbydelige at høre på!!!
Jeg har så vidt muligt ikke angrebet andre folks hunde og dem med personlige nedværdigende gloser, men har jeg sat ind at andre hunde også kan være aggressive? ja absolut, for folk lider åbenbart af den ide at andre hunde ikke kan bide, men hvis de gør det er det ikke særligt voldsomt. Hvorfra har de den ide? fra forskere? eksperter? research? institutter? nej det har de fra medierne, og derfor mener jeg det er min pligt at oplyse folk om at alle hunde kan være farlige, og det værste er at ud af de ca 50.000 hunde der aflives, er det mellem 10-15000 hunde der aflives grundet aggression. Hvordan kom det dertil!!! Jo for når man får en sød lille hund er det kært den tygger i ens tæer og leger med sokkerne,men når den hund pludseligt vejer over 20 kg, ja så forsvinder det sjove, og lige pludseligt er tiden forsvundet, træning er en saga blot,hvis det overhovedet har været inde og vende og man vælger dyrlægen,eller sende den videre til andre, og DEROP skaffer mange en ny hvalp, og det starter forfra.
Vi er nødt til,alle som en at indse at alle hunde kan være potentielt farlige,hvis de ikke får den rette stimulering og træning og er man en af dem der konstant formidler sit dyr videre, burde de have en kæmpebøde så de kan lære det via pengepungen i det mindste. Vi er dyrenes stemme og vi er nødt til at tale for dem!
Husk
PUNISH THE DEED
NOT THE BREED

Ingen kommentarer:

Send en kommentar