torsdag den 15. december 2011

Mit arbejde med Vanillas usikkerhed

Jeg fik vanilla da hun var 7 mdr gammel, fra et helt fantastisk sted der hedder Deestaff, dog er hun importeret fra Englang fra Trawdens Staffords.
Hun havde på daværende tidspunkt været omgivet af flere hunde hele sit liv, men havde været den nederste i hierakiet.At hun havde gået med andre, viste sig at være problemet
Når jeg kom hjem, lå Vanilla og rystede inde i sengen eller på sofaen, og hverken godbidder, kæl eller kærlige ord hjallp, så jeg vendte mig forleden om til en adfærdsbehandler jeg kender, Charlotte Andersson, der også er formand for Fair Dog
Jeg forklarede problemet for hende, og hun foreslog at når jeg kom ind, skulle jeg stå med siden til og blotte struben mens jeg smaskede. Dette havde jeg dog forsøgt uden held, Vanilla gjorde sig bare mindre endnu, og så kom svaret : Jamen så skal du også gøre dig lille
Som sagt så gjort. Igår da jeg kom hjem sent, lå hun i soveværelset og jeg satte mig i døråbningen,vendte siden let til,blottede hals og smaskede, samtidigt med at jeg havde hjemmetørrede kyllingebryst i hånden,som hun elsker
Lur mig om hun ikke kom kravlende hen med det samme.Den første godbid spyttede hun ud, indtil hun opdagede hvad det var, og alt imens sad jeg og smaskede selv eller talte blidt til hende om min aften, så hun konstant hørte min stemme
Se det var jo en succes men det stopper jo ikke der, det er jo noget der ikke bare går over
I Dag da jeg lige skulle handle skete det.
Jeg kom ind af døren mens jeg talte til Vanilla så hun kunne høre det var mig, og lavede lidt smaskelyde samtidigt og oh lykke, HUN KOM MIG I MØDE. Nu skulle jeg huske at fortsætte og jeg satte mig derfor ned, og jeg nåede det dårligt før hun var ved mig og forlangte kæl klap og ikke mindst en lille godbid
Det er bare 2 dages arbejde, der ikke tager tid. Hvis jeg nu havde spurgt hende før, havde jeg sikkert undgået en masse bekymringer fra både Vanilla og jeg, så derfor husk nu: er der et problem der vedbliver uanset hvor stort eller lille det er, så kontakt en adfærdsbehandler. 
Ofte er det simple løsninger, der er vejen frem :O)
KH
Theresa og Vanilla
vanilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar