tirsdag den 15. maj 2012

Lad os da gå på nettet og finde en løsning

Ja det er åbenbart det, som efterhånden er svaret, hvis man har problemer med adfærd, sygdom eller andet.
Hvordan kan sætte et spørgsmål op der fx lyder:
Min hund bider min kæreste,hvad skal jeg gøre

Derpå følger en detaljeret beretning om flere bidskader

Så er der ved sygdom
For nyligt gik en video rundt, med en hund der havde et voldsomt krampeanfald
Ejeren spørger:
Skal den til dyrlæge

Jeg gør efterhånden kort proces, når folk spørger på mine sider om dette

Kontakt en adfærdstræner, og ved sygdom kontakt en dyrlæge
Jeg blander mig slet ikke på alle de eksterne hundeforums, hvor folk ved så meget, at de undvære hovedet

Som sagt ER der desværre mange, der sidder og spiller kloge, og kommer med "gode råd", fordi nu har de haft hund i 20 år, så selvfølgeligt de ved det hele
De ved så meget, at der slet ikke er brug for uddannede mennesker inden for diverse fag, hvis man skulle tro dem

Problemet er også at folk, når de får mit svar skriver, at de ikke har råd, eller, specielt ved adfærd, at de jo har trænet hunde lang tid før...
Hvis du havde trænet din hund lang tid før, stod du nok ikke i denne situation

Vågn op folkens.
Det er IKKE gratis at have en hund OG det kræver arbejde

Og jada i kan sagtens få et husmorråd, der passer med din pengepung, men så kan du lige så godt bede en slagter sterilisere eller kastrere din hund, hvis du er så ligeglad

For mit vedkommende foretrækker jeg nu engang professionelle uddannede mennesker, for MIN hund fortjener det bedste, og ikke en andenrangsmening ofte uden hold i, og som kan ødelægge hunden

Træn din hund med professionel hjælp, og er den syg kontakt straks dyrlægen





1 kommentar:

  1. æv æv :( jeg var ved at tude, da jeg så den med krampeanfaldet :'( det skulle tælle som dyremishandling!
    Hvad ville folk gøre hvis det var deres barn?!

    Har desværre også set en af mine facebook-venner skrive at hendes barn havde slugt flere cigaretskod, og om hun skulle tage ham til lægen, så det ser vidst sort ud for Danmarks firbenede indbyggere ...

    SvarSlet