torsdag den 10. maj 2012

En af de der........

Vejret idag er bare en anelse æv, og med en hund der hader regn, må man finde en løsning så hun kan komme ud og få en god tur
Løsningen er enkel
et regnslag, en veninde sendte


Det holder hende tør, og hun gider at gå-anyway, det er ikke hvad dette hander om HELT
På turen møder jeg en mand med en Vizla.
Jeg tager, som sædvanligt, Vanilla i snor, og som sædvanligt, ryger den anden hund ikke i snor
De får dog lov at hilse, og eg slipper Vanilla,da begge er legesyge

Manden og jeg taler lidt, da han spørger:
Er det ikke en af de der...
Jeg kigger på ham, helt blank i øjnene,med vilje og han vægrer sig lidt.
Hvilke hunde spørger jeg uskyldigt
Ja de der...svare han igen

Jeg vælger at sige: Vanilla er en staffbull ja
Det var absolut ikke hvad han mente, kunne man se med det blotte øje...
Efter et kort stykke tid, sagde jeg blot du mener kamphunde??
JA de der farlige hunde
Jeg kigger på ham: jeg har aldrig mishandlet min hund og kommer heller ikke til det
Han vrider sig lidt: Det var ikke det jeg mente
Jeg fortsætter i ligegyldig tone,mens jeg kigger på hundene: Vidste du at de bruger schæfere som kamphunde i USA?
Jeg har ondt af de hunde, der misbruges på den måde, og behandles så brutalt

Han prøvede igen... a hun er jo sådan en bred en
Ja svarede jeg mildt ,faktisk er hendes race i familie med mange.. bla fansk bulldog,bullterrier men ja også amstaff og pitbull
Så gad jeg ikke lege mere, sagde pænt farvel, og manden skyndte sig også videre

Næste gang skulle jeg måske putte Vanilla i et lyserødt tylskørt og fjer på hovedet.... måske hun så ikke
"ser ud som en af de der"


Afsluttende vis har jeg en bøn
Døm ikke en hund på udseendet

5 kommentarer:

  1. Tja, jeg tænker at den mand er et af de mennesker, som er faldet for mediernes hetz på visse hunderacer. Han var villig til at lade sin hun lege med Vanilla, så han var da ikke helt uden for pæd. rækkevidde. Tror, det er vigtigt at få informeret alt det vi kan, når vi møder folk. Og, ja, det kan blive trættende i længden :)
    Lene D

    SvarSlet
    Svar
    1. hehe han havde ikke noget valg, eftersom han ikke kunne kalde sin hund ind lol

      Slet
  2. super sød historie og en fed måde du taklede ham på hihi nice :)

    SvarSlet