torsdag den 16. februar 2012

Udvid strafferammen og BRUG DEN

Endeligt er der ved at komme fokus på, at dyremishandlere slipper for billigt
Strafferammen bruges sjældent, og selv ved grusom mishandling, får de hvad der kan betegnes som et slag over hånden

Selve straffeloven kan faktisk ved mishandling frakende folk at have med dyr at gøre, men desværre bruges det MEGET sjældent, og fængselsstraf er endnu mere sjældent
Istedet får de en betinget dom og en bøde

Nu med sagen om de 14 hunde, der var misrøgtet
INTET kan holde dem fra at få flere hunde, i og med at de sikkert får en bøde og et klap over fingrene, og derfor var det med stor glæde af jeg læste dyrevelfærdsordfører fra DF Dennis Flydtkjær har rejst spørgsmål om, at der skal en større strafferamme ind og den rent faktisk BRUGES

Jeg er absolut ikke DFer, specielt ikke efter hundeforbuddet kom, på baggrund af Marlene Harpsøes ammestuehistorier fik den gennemført, men ret skal være ret, og med en ny mand ved roret, ser det ud til at er ved at komme ind på ret køl, ihvertfald når det gælder dyrevelfærd ;O)

Jeg klapper derfor i mine hænder over, at Dennis nu vill fremsætte et lovforslag, der bla går ind og lægger mere vægt på at man skal kunne frakende dem retten til dyr, men kære Dennis, hvis du virkeligt vil ramme folk, så gå efter deres pengepung også.
Jeg lover dig for at en bøde på 50.000 kr kan få folk til at opføre sig ordenligt, og den er der mulighed for at følge op på, for hvem skal følge op på, at folk der er frakendt retten til at holde dyr , ikke gør det alligevel?

Jeg håber virkeligt dette forslag bliver taget alvorligt, så vi kan komme flere dyremishandlere til livs!!

Kildehenvisning:
http://hundenyheder.dk/df-onsker-at-skaerpe-straffen-for-dyremishandling/


Ingen kommentarer:

Send en kommentar