søndag den 10. februar 2013

Hundeloven for tiden

Skrevet af Theresa Kjær

Ja den er jo ikke ændret,men der er kommet en masse fokus på den, specielt efter en politibetjent stjal schæferhunden Thor, der var sat til aflivning grundet skambidsparagraffen

Kort så blev Thor overfaldet af en lille hund, og bidt. Thor bed igen.
Ejeren Jette betalte en bøde,og så skulle det være det,men ak det var det ikke...
Den lille hund var kommet til dyrlæge dagen efter, da der var gået betændelse, og på det grundlag kom der en ny anklage, nemlig skambid, og Thor var sat til aflivning.
Her stjal en politimand så Thor, og siden da har den været M.I.A

Lige siden har der været meget fokus på den danske hundelov, og det er jo i og for sig godt, men spørgsmålet om hvad betjenten har gjort,har det danske land i 2 lejre.

Jeg forstår godt hvorfra hans handlinger udspringer, men jeg synes ikke det er i orden, at en betjent bryder loven UANSET HVAD

Selvtægt er ikke et gråområde i min verden, og det er den ikke af mange grunde og en af dem er, at jeg for ofte støder ind i debatter hvor folk praler med, at de da avler på de forbudte hunderacer i civil ulydighed (selvtægt), så jeg er knivskarp på det punkt.
Loven skal overholdes, selvom konsekvensen er hjerteskærende....

Hundeloven skal helt klart revurderes, men desværre ryger seriøsiteten, når folk tager loven i egne hænder.
Dette kan have konsekvenser i henhold til dialoger med fx politikerne desværre.....

Jeg ønsker stærkt at vi finder en anden løsning end den nuværende hundelov, specielt med hensyn til hundeforbuddet, men vi må og SKAL være klare i vores hoveder så vi derved kan komme med en både faglig og saglig debat!

Når det så er sagt, er det uden for min fatteevne, at politikerne ikke har sat hundeforbuddet i bero inkl. de love som pt trænger til at efterses, og kommer med et andet alternativ.
Derved kan de redde potentielt mange uskyldige hunde, der sidder til aflivning den dag idag!

HUSK.. det er ikke kun de forbudte racer der er i klemme her, men enhver der har en hund.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar